lördag, november 24, 2012

Depend gellack nr 115

Min mor ska hjälpa mig med ett hållbarhets test. Hon använder sina händer ganska så mycket på jobbet packar upp massa kartonger med mera. Så det ska bli intressant att se hur gellacket klarar sig i hennes mer oförsiktiga värld än i min egen. :)



Har lackat hennes naglar med Depends gellack nr 115, en krämig och mörk lila. Perfekt höstfärg. Baslack, två lager färg och sedan topplack. 30sekunder under lampan mellan varje lager sedan är det klart. Torrt, tåligt, starka naglar och snyggt!

4 kommentarer:

  1. Kul att se fler färger! Hur tycker du formulan på lacken är? Tycker den är rätt seg, tar du tunt med färg eller lite mer? Jag gellackade min mamma med rosa nr 87 idag=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja formulan är betydligt mer trögflytande än vad jag är van vid, men går på jämnt och bra på nageln ändå tycker jag. Tar två tunna lager. Lite mer övning och sen så har jag nog vant mig vid detta också förhoppningsvis. :)

      Radera
  2. Spännande:) Har beställt ett gelepaket från eBay (byggsats inte lack) men lampan kan man ju använda till att testa även gellack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag absolut du ska testa. Kul att se vad andra nagelbloggare tycker om detta också. :)

      Radera