tisdag, februari 14, 2012

Fila naglarna

Tänkte berätta om lite saker som jag tänker på när jag filar mina naglar. Att fila naglarna regelbundet gör dem starkare och tåligare. Så fungerar det i alla fall på min sorts naglar. Småsprickor, där vatten kan tränga ner och göra nageln skör, filar jag bort en gång i veckan.

Jag filar alltid åt bara ett håll. Att dra med filen fram och tillbaka åt båda hållen raspar upp nageln och vatten kan då ännu lättare tränga in.

Till sist, formen. Smaken är som baken...  Det är självklart väldigt olika vilken form som olika personer föredrar. Rakt filat, rundade kanter eller kanske spetsiga. Jag gillar att fila naglarna ganska så rakt. Fördelarna med denna form är att det ger en illusion av att naglarna är längre och så håller de bättre.

Hoppas ni fått något bra tips och kan ha nytta av detta inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar